VINKKEJÄ HYVÄÄN SYÖMISEEN

Aloita päiväsi aamiaisella
Aamupalan väliin jättäminen voi tuntua joskus hyvältä ajatukselta. On kuitenkin tärkeää syödä joka päivä terveellinen aamiainen: siitä kehosi saa polttoainetta toimiakseen tehokkaammin koko päivän.

Muista kala
Pyri syömään eri kalalajeja vaihdellen 2-3 kertaa viikossa. Tällaisia kalalajeja ovat esimerkiksi lohi, kirjolohi, silakka ja muikku. Näin saat arvokasta proteiinia ja omega-3- rasvahappoja.

Vesi on elintärkeää
Koska ihmiskehosta noin 60% on vettä, on tärkeää ylläpitää elimistön nestetasapainoa. Pyri juomaan vähintään 6-8 lasillista vettä päivän mittaan, ja enemmänkin, jos olet kuumissasi tai treenaat.

Juo kohtuullisesti
Alkoholin nauttimisessa on tärkeä tuntea omat rajansa. Miesten pitäisi rajoittaa päivittäinen alkoholimääränsä 2 annokseen, naisten 1 annokseen.

Kiinnitä huomiota suolan saantiin
Käytä ruoanvalmistuksessa mahdollisimman vähän suolaa ja valitse vähäsuolaisia tuotteita. Makuaisti tottuu vähäsuolaisempaan ruokaan muutamassa viikossa. Sydänmerkki auttaa löytämään myös suolan suhteen paremmat vaihtoehdot.

Katso kaikki vinkit