PUOLI KILOA PÄIVÄSSÄ – NÄIN SE KÄY

Parhaat vinkit monipuoliseen ateriointiin

  • Syö sateenkaari. Kun valitset vihanneksia ja hedelmiä, kiinnitä huomiota väreihin. Eriväriset kasvikset saavat ruoan näyttämään herkulliselta ja sisältävät ennen kaikkea kehosi tarvitsemia vitamiineja ja mineraaleja.
  • Syö kasviksia joka aterialla. Kurkku ja tomaatit aamupalalla tai kasvissmoothie ovat oiva tapa varmistaa, että päivän kiintiö tulee nautituksi.
  • Osta kauden kasviksia ja hedelmiä. Tuoreina ne maistuvat parhaimmilta ja ovat yleensä ystävällisen hintaisia.
  • Pidä silti kotivara kunnossa. Esimerkiksi kuivatut hedelmät tai pakastevihannekset ovat näppärä ratkaisu päivinä, jolloin et ehdi kauppaan.
  • Lisää aamupuuroon hedelmiä tuoreena tai kuivattuina ja nappaa välipalaksi hedelmäsmoothie.
  • Heittäydy luovaksi. Lisäile vihanneksia, hedelmiä, papuja tai linssejä pata- ja laatikkoruokiin sekä kastikkeisiin. Hedelmiä ja marjoja on helppo lisätä jälkiruokiin ja muihin herkkuihin.
Katso kaikki vinkit