5 helppoa vinkkiä, jotka auttavat sinua huolehtimaan sydämestäsi

Terveellinen elämä lähtee liikkeelle pienistä valinnoista, joita meistä jokainen voi tehdä arkisten rutiinien keskellä. Tekemällä yhden terveellisen valinnan olet askeleen pidemmällä kuin olit ennen sitä. 

Näiden vinkkien avulla tuot terveellisen elämän helposti arjen keskelle!

 

1. Kaikki hyöty irti portaista

Tämä vinkki on melko klassinen, mutta silti todella toimiva. Tiesitkö, että portaiden käveleminen kuluttaa kaksi kertaa enemmän kaloreita kuin tasamaalla kävely? Kun menet töihin toimistolle tai shoppailemaan ostoskeskukseen, käytä portaita hissin tai liukuportaiden sijaan. Tämä pieni valinta kannattaa jokaisen tehdä!

2. Herkuttele hedelmillä

Makeannälkä on meille jokaiselle tuttu asia. Vaikka mielesi huutaisi herkkuja, pysy lujana ja nappaa yksi hedelmä. Esimerkiksi banaanit ja mandariinit ovat usein niin makeita, että tämän jälkeen makeannälkäsi on poissa.  

3. Kuuntele vatsaasi

Päivän lounasbuffet houkuttelee lastaamaan lautaselle ihan liikaa ruokaa. Syömisen jälkeen olo ei kuitenkaan ole mukava, kun vatsa on täynnä. Kuulostaako tämä tutulta? Koita ensi kerralla ottaa lautasellesi kaikkea hieman vähemmän ja nauttia ruoka hitaammin. Silloin pystyt helpommin syömään juuri sen verran, että tunnet olosi kylläiseksi.

4. Viihdy ja liiku samalla

Moni meistä rakastaa rentoutua kuuntelemalla musiikkia tai katsomalla jakson lempisarjaansa. Myös tämä on otollista aikaa huolehtia sydämestäsi: sen sijaan, että istuisit koko tuon ajan, nouse hetkeksi seisomaan ja liiku. Voit esimerkiksi marssia paikallasi tai vaikka tanssia. Näin saat hyödyllistä liikuntaa helposti!

5. Mausteilla makua ruokaa

Kokeile rohkeasti erilaisia mausteita kokatessasi. Niiden avulla saatat saada jännittäviä makuelämyksiä ja kenties innostua jostain tutusta ruuasta, kun se on maustettu uusilla vivahteilla. Mausteinen ruoka ei kaipaa niin paljon suolaa, joten myös sydämesi on tyytyväinen tähän valintaan!